Újfajta jelölést kapnak Európában a villanyautók töltői és csatlakozói
Elvileg egyértelműbbé tennék, melyik csatlakozó milyen töltőhöz való.
Elvileg egyértelműbbé tennék, melyik csatlakozó milyen töltőhöz való.
Több mint 26 ezer zöld rendszámos autó van már forgalomban, de úgy tűnik, a plug-in hibridektől visszavehetik ezt a kedvezményt.
Magánszemélyek, cégek igényelhetnek maximálisan 2,5 millió forintot. A taxisok esetében az új autó árának akár a felét is állja az állam.
Két és fél év alatt több mint négyszeresére nőtt a számuk.
Egy ilyen lehetőségnek itthon is sokan örülnének.
Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az új elektromos autók értékesítése itthon, amelyben nagy szerepe volt az állami ösztönzőknek.
A keletközép-európai piacon Magyarországon nyitott először elektromos töltőállomásokat a Shell, amely a régióban a legfejlettebbnek tekinti a hazai villanyautópiacot. Az Ionity szupergyors töltési ideje 10-15 perc, de a Shell saját márkás töltője is 30 perc alatt éri el a 80 százalékos töltöttséget.
Az értékesítés olyan, mint a háború, a vevőknek vannak fenntartásaik, amit az eladóknak le kell győznie.
Az e-autók piacán lassan véget ér a hőskorszak, amikor elég volt egy-két észveszejtő gyorsulás, pár tíz kilométernél jobb hatótáv és máris mindenki elájult az autótól. A Nissan Leaf ennél már akkor is többet tudott, nem véletlen lett a legnépszerűbb elektromos autó világon. Úgy tűnik a japánok nem aludtak bele a megszerzett előnybe, és az új Nissan Leaf is meghatározó modell lehet.
Egy kínai székhelyű elektromos márka elindítására hamar összegyűltek a befektetők.